Här hittar man en recension av Elsa Billgren blogg. Det känns snabbt att det finns tusentals sådana som Elsa Billgren blogg som berättar om mode, inredning och livet allmänt. Men snart inser man att det inte alls är så, eftersom här visar man mer än ytan, här får man ta del av livet med ett stort L! Om du letar efter en blogg som är full av allt: inspiration, mat, familjeliv, inredning, humor, ärlighet och allt vad som ryms i livet, är Elsa Billgren blogg bland de främsta bloggarna i Sverige att följa.

Elsa Billgren blogg är ett säkert kort

Elsa Billgrens blogg är en av de mest populära bloggare i Sverige. Hon startade sin blogg redan tidigt på 2000-talet och har sedan dess fått en stor skara trogna läsare.

Jag vet att hitta den rätta bloggen just för dig kan vara som spela poker. Men just den  här bloggen kan man ganska säkert satsa på, eftersom det täcker så mycket. Hennes blogg täcker ett brett spektrum av ämnen, från moderskap och föräldraskap till mode och skönhet. Hennes skrivstil är otroligt jordnära och relaterbar, vilket sannolikt är anledningen till att hennes läsare fortsätter att komma tillbaka för mer.

Hon har ett stort sinne för stil och hennes blogg är alltid uppdaterad med de senaste trenderna. Hennes bilder är också väldigt vackra och hon samarbetar ofta med kända varumärken.

Jag rekommenderar definitivt att du läser hennes blogg om du är intresserad av mode! Hon ger massa matnyttiga tips om ställen där hon brukar handla, inte sällan second hand. Hon skriver mycket info i en mening, till exempel var hon var på brunch, och till exempel att stället tar också emot hundgäster, vilket är alltid en nyckelfråga för hundägare!

Det finns ämnen för alla tillfällen

Elsa Billgren blogg har mycket olika ämnen. Kanske eftersom hon har så mycket saker på gång, så bloggen täcker olika ämnen så brett. Hon är aktuell på teven (just nu på Alla mot Alla, men hon har även varit på bland annat Melodifestivalen), hon var radiopratare på Sommar på P1, hon är inredare (känt från serien Äntligen Hemma), hon har skrivit många böcker, främst om loppis och vintage, men också noveller, hon har en podcast och hon är även en personlig shopper!

Förutom att vara en framgångsrik bloggare är Elsa också mamma till två små barn. Hon skriver ofta om sina erfarenheter som förälder och ger råd och tips till andra föräldrar som kanske kämpar. Hon är också mycket öppen om sitt privatliv och delar med sig av både toppar och dalar till sina läsare. Denna uppriktiga inställning till bloggandet har gjort att Elsa är en av de mest populära och omtyckta bloggarna i Sverige.

Hon har ett stenhus på Gotland och hon ofta delar badbilder och inrednings- och renoveringsbilder därifrån. Hennes mamma och pappa är en konstnär, så man förstår varifrån hon får hennes inspiration och fantasi!

Ärlighet i all ära

En av de saker som jag verkligen uppskattar med Elsa Billgrens blogg är att hon alltid är ärlig och öppen mot sina läsare. Hon drar sig inte för kontroversiella ämnen och är alltid villig att ge sin åsikt om de senaste nyheterna och händelserna. Jag älskar också hur Elsa inkluderar personliga berättelser och foton i sina inlägg – det bidrar verkligen till att få hennes blogg att kännas som ett samtal snarare än en föreläsning. För ofta ser man blogg där man bara berättar om sitt liv utan något personligt glimt, och då blir man ganska snabbt uttråkad!

På det hela taget kan jag varmt rekommendera att kolla in Elsa Billgrens blogg om du är ute efter trevlig och informativ läsning.