Att släppa sig till gymmet kan kännas både jobbigt och något som man absolut inte har överskott till om kvällarna. Så vem vill inte optimera träningen till något som faktiskt både är kul och innehåller träning samtidigt? Nintendo har lanserat Ring fit adventure, ett spel där du även får till vardagsträningen, samtidigt som du spelar!

Ja vi är nog många som ropar äntligen till att kunna spela tv-spel och samtidigt få till med träning. De flesta spel som tidigare lanserats som också innehållit träning har varit med fokus på barn, och spelen har därför varit utformade så att barn ska tycka att det är enkelt, kul och tillfredställande. Men ring adventure vänder sig faktiskt till både vuxna och barn. En träningsform som passar hela familjen.

Hur fungerar det då? Jo på ett kreativt sätt så har nintendo switch lyckats skapa ett spel som blandar träning, rollspel och äventyrsspel. Till ditt Ring fit adventure så får du utstyrsel som du placerar dina switch konsoler i, som träningsredskap helt enkelt. Den ena placerar du på benet, den andra håller du i handen och sedan ger dina rörelser utslag och tar dig framåt i äventyrsspelet.

En stund för dig själv och träning

Till en början är det lätt att tänka att det kanske är lite fånigt? Stå och träna framför ett tv spel hemma, men det verkar faktiskt som att det fungerar överraskande bra. Det är simpelt, både spelet och hur man spelar det. Man behöver inte lära sig särskilt mycket, det är enkla rörelse och ett enkelt utformat spel. Men det gör jobbet. Jobbet som i sådant att det får en att ta fram spelet om kvällen och röra lite på sig, istället för att ligga som en soffpotatis i timme efter timme.