Dotter till Pernilla Wahlgren och barnbarn till Christina Schollin, ja kanske var kändisskapet oundvikligt för Bianca. Född 1994 gör henne idag till 28 år och trots hennes unga ålder har hon redan hunnit med en hel del. Som barn medverkade hon tillsammans med vännen Malin Eriksson i uttagningen till Junior Eurovision Song Contest och efter det har vi även kunnat se hur ett fåtal musikaler. Dock fastnade inte Bianca för musiken, utan blev istället influencer, med både blogg, podcast och instagramkonto.

Tidigt liv

Född och uppvuxen i Stockholm – Influencern Bianca Ingrosso har spenderat en större del av livet i rampljuset, men det betyder inte att allt har varit en dans på rosor. Hennes föräldrar, Pernilla Wahlgren och Emilio Ingrosso gick år 2002 igenom en skilsmässa och kort därefter flyttade pappan till Mallorca. Trots distansen mellan föräldrarna var åren efter skilsmässan inte utan drama och flera polisanmälningar från båda parterna gjordes. Bianca öppnar upp sig mer om den emellanåt jobbiga uppväxten i sitt Sommarprat som släpptes 2018 och där talar hon även mer om sin Bulimi som hon levt många år med.

Känd familj

Som sagt så är kändisskapet näst intill oundvikligt när det kommer till Bianca. I hennes släkt och nära familj har vi kända namn som artisten Niclas Wahlgren, skådespelerskan Christina Schollin och Hans Wahlgren som både sjunger och skådespelar. I hennes nära familj är musikintresset stort, Benjamin Wahlgren är nästan alltid på en topplista och mamma Pernilla förblir alltid en schlager prinsessa. Dessutom är hennes pappa en känd krögare, och före detta dansare.

Influencer livet börjar

År 2016 hade programmet Wahlgrens värld premier och det var här Biancas influencer karriär verkligen startade. Programmet  är en realityserie som följer familjen Wahlgren och visar valda delar ur deras liv. Tack vare detta växte Biancas sociala medieföljare snabbt och hennes instagram-konto är idag ett av Sveriges mest populära.

Ett år efter TV-premiären startade hon den otroligt populära podcasten “har man sagt A får man säga B” med vännen och bloggerskan Alice Stenlöv. Podcasten handlar mycket om tjejernas egna upplevelser här i livet, och dem talar om allt mellan himmel och jord, däribland, sex, mat och livet i spotlighten. Året efter var Bianca en av de mest efterfrågade sommarvärdarna i P1 och i hennes program får lyssnaren en djupare inblick i hur livet som kändisbarn faktiskt kan vara.

Karriären växer

Biancas karriär växer snabbt och det tog inte lång tid innan hon dök upp i TV rutan igen, nu som domare i det populära TV4 programmet talang. Och TV verkade vara något Bianca gillade, för det ena ledde till det andra och helt plötsligt har hon en egen talkshow där hon intervjuar kändisar från världen över, däribland amerikanska “The Rock”, även känd som Dwayne Johnson, Fares Fares och vår schlagerikon Carola.

Entreprenör på topp!

Och som om allt det här inte vore nog har Bianca även grundat sitt eget kosmetikföretag som går under namnet Caia cosmetics. Smink har alltid varit ett stort intresse, och idéen kom till redan år 2017. Bianca har berättat att hon ett tag hittade inspiration till sina kreationer överallt, även i helt vanliga matbutiker. Deras filosofi är att erbjuda bra produkter till ett överkomligt pris. De fokuserar även på att vara inkluderande, vilket innebär att allt deras makeup ska finnas tillgängligt för alla, oavsett hudfärg eller ursprung. Medan företaget är ett av de snabbast växande sminkföretagen på den Europeiska marknaden och ännu är otroligt populärt, finns det ändå ett litet moln på den annars klara himlen. Bianca har just nu åkt på lite blåsväder, och riskerar att betala vite på 175 000 kronor efter att hon felaktigt gjort reklam för företaget på instagram. När Bianca postar Caia på sitt eget personliga konto måste hon nämligen tydligt markera att inlägget är reklam, vilket hon hade missat – vi är dock inte oroliga. Caia är här för att stanna.

Förutom sitt sminkföretag driver även Bianca ett smyckesföretag med vännen Lovisa Worge. Precis som med Caia, så vill Bianca kunna erbjuda bra kvalitet till ett överkomligt pris. Företaget heter ANI-jewels och de båda vännerna säger att dem är mycket noga med sina designer och ser till att skapa smycken de själva vill bära.

Vad händer näst?

Vad som är näst på tur i Biancas liv är svårt att säga, men som stark entreprenör kvinna verkar hon inte låta möjligheterna slinka iväg. Om hon fortsätter sin karriär som tv-profil eller fokuserar mer på sociala medier återstår att se, men en sak som vi vet säkert är att vi inte hört det sista från Bianca Ingrosso!