Att välkomna en ny bebis till världen är inget annat än en anledning att fira! Att ge en gåva till barnet, eller dess föräldrar, är ett underbart sätt att dela med sig av sin glädje på. Men att ge något till en nyfödd bebis kan vara lite förvirrande, särskilt om det är första gången det sker. Vilken tur att vi listat några av de absolut bästa gåvorna man kan ge bort till nyfödda bebisar och deras föräldrar!

Ekologiska sängkläder

Sängkläder av ekologiskt tyg är något som uppskattas av de allra flesta föräldrarna. Det får dessutom gärna vara i en söt design och att välja en snabbtorkande variant är en bra idé. Det finns gott om olika sängkläder att välja mellan och här kan det naturligtvis vara bra att ha föräldrarnas stil i åtanke.

Säker leksak/gosedjur

De bästa leksakerna eller gosedjuren för nyfödda är helt naturliga, mjuka, luddiga och perfekta för spädbarn att ta tag i och leka eller gosa med. Det finns massvis av söta leksaker och gosedjur för bebisar idag, vilket såklart kan göra det svårt för den som ska köpa gåvan. Ett säkert kort är nallar, eftersom dessa uppskattas av de allra flesta barn och föräldrar.

Bärsjal

Nyblivna föräldrar måste lära sig att jonglera vardagen med en nyfödd, och ibland behöver de helt enkelt vila händerna. Med en bärsjal kan föräldrar ha sin bebis nära bröstet samtidigt som de har händerna fria. Det vill säga att föräldrarna kan utföra sysslor i hemmet utan att behöva lägga bebisen ifrån sig.

Mysig filt

Varje bebis behöver en speciell filt, och de som är gjorda av mjukt tyg och dekorativa mönster är den ultimata presenten till en nyfödd. Texturerade, mjuka filtar ger dessutom bebisen säkra ytor att utforska och röra vid.

Funktionell skötväska

Varje nybliven förälder behöver en funktionell skötväska. Den bör vara snygg och praktisk, med många fack för att säkert och smidigt bära alla förnödenheter som föräldrar behöver dagligen – som till exempel blöjor. Innan du köper en skötväska till någon bör du såklart försäkra dig om att de inte redan har en. Skötväskor är ofta stora och tar plats, därför behövs det knappast två av dem.